vineri, 9 aprilie 2010

Jim Collins - excelenta in afaceri


Aceasta carte a fost rezultatul eforturilor de analiza a peste 1.400 de companii incluse in Fortune 500, din care in final numai 11 au indeplinit criteriile de excelenta in afaceri. Iar rezultatele acestor eforturi de cercetare nu au intarziat sa apara.

Jim Collins este, probabil, cel mai citit scriitor de literatura economica din lume, scria The Economist in 2004, si nu fara motiv. Caci in mai putin de 3 ani de la aparitie, editia in limba engleza a acestei carti se vanduse deja in peste 1,5 milioane de exemplare. Iar de atunci si pana in prezent a fost tradusa in peste 30 de limbi, devenind rapid un bestseller in intreaga lume.

Peter Drucker o descria astfel: Aceasta carte, bine scrisa si bazata pe o cercetare atenta, dovedeste netemeinicia celor mai multe false teorii din managementul actual de la cultul supraomului aflat in pozitia de CEO, pana la cultul fata de IT si mania fuziunilor si achizitiilor. Mediocritatea nu poate deveni competenta, dar competenta se poate transforma in excelenta.

Bazata pe un proiect de cercetare extins pe durata a 5 ani, aceasta carte a fost rezultatul eforturilor de analiza a peste 1.400 de companii incluse in Fortune 500, din care in final numai 11 au indeplinit criteriile de excelenta in afaceri. Iar rezultatele acestor eforturi de cercetare nu au intarziat sa apara.

In anul publicarii sale, cartea a fost desemnata de Business Week printre primele 10 carti de afaceri din SUA. Apoi s-a mentinut ani de zile in topul New York Times al celor mai bine vandute carti de non-fictiune. Editura HarperCollins, care a publicat editia americana a cartii, o nominalizeaza si astazi printre lucrarile sale economice cu un imens succes. Iar USA Today o includea in 2005 printre titlurile care inregistrasera cele mai mari vanzari. In 2006, Wall Street Journal a cotat cartea de fata printre primele 10 din domeniu. In fine, la data publicarii editiei in limba romana, lucrarea de fata se afla printre primele 10 carti de afaceri si investitii comercializate prin Internet. Iata o carte perena, care nu este doar un obiect de studiul in cadrul programelor MBA. Avem in fata una dintre acele carti pe care managerii si liderii corporatiilor le citesc si rascitesc mereu, in ciuda trecerii timpului.
Cuprins:

Capitolul 1
Bun este dusmanul lui excelent
Capitolul 2
Liderul de nivelul 5
Capitolul 3
Mai intai, cine... apoi ce
Capitolul 4
Confruntarea cu realitatea (fara sa-ti pierzi increderea)
Capitolul 5
Conceptul de arici (simplitate in interiorul celor trei cercuri)
Capitolul 6
Cultura disciplinei
Capitolul 7
Acceleratorii tehnologici
Capitolul 8
Volantul si lantul destinului
Capitolul 9
De la atingerea excelentei la a cladi ca sa dureze
Epilog
Intrebari frecvente
Anexa 1. A
Procesul de selectie a companiilor care au facut saltul de la bun la excelent
Anexa 1. B
Selectia companiilor de referinta
Anexa 1. C
Companii neviabile
Anexa 1. D
Privire generala asupra pasilor urmati in cercetare
Anexa 2. A
Analiza directorilor generali proveniti din interior versus cei veniti din afara
Anexa 5. A
Clasificari ale analizelor pe industrie
Anexa 8. A
Comportamentul de tip lantul destinului in companiile cu care s-a facut comparatia
Anexa 8. B
Rezumatul analizei achizitiilor

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu