joi, 20 februarie 2014

Allan Pease Limbajul Vorbirii

În zilele noastre, într-o singura saptamâna avem, probabil, mai multe contacte personale cu necunoscuti, vecini, prieteni, membri ai familiei, copii, colegi de munca, decât aveau stramosii nostri din evul mediu, în timpul întregii lor vieti. 

Pregatirea noastra pentru aceste Întâlniri este însa aproape similara cu a lor — practic, nula. 

De mici copii, adultii ne-au învatat sa citim, sa scriem, sa facem adunari si scaderi. Deoarece ei ne corectau atunci când greseam, am ajuns sa stapânim aceste deprinderi. 

Alta este situatia în cazul deprinderii conversatiei. Am fost învatati cum sa pronuntam cuvintele si cum sa însiram aceste cuvinte în propozitii, dar nimeni, niciodata, nu ne-a învatat cum sa comunicam eficient cu ceilalti. 

Atunci când faceam greseli, nu ni s-a aratat cum sa le îndreptam, nici macar nu ni s-a spus ca ar trebui sa corectam unele lucruri în aceasta privinta. 

Drept urmare, multi dintre cei pe care i- am cunoscut nu ne-au aratat sentimente prietenesti, pe care de fapt ar fi putut sa le aiba fata de noi, ba, dimpotriva, au cautat compania altora. In afaceri, clientii sau asociatii au preferat sa Încheie acorduri cu alte persoane, alaturi de care se simteau mai bine.....
 CUPRINS
 Introducere 7 
 I Metalimbajul sau cum sa citim printre rânduri, 11 
II Cum se pot pune întrebari care sa încurajeze conversatia 41 
 III Cum se poate începe o conversatie 52
IV Cum sa-i ascultam pe altii si cum sa ne croim, astfel,calea spre popularitate si succes 59 
 V Cum poate fi mentinuta o conversatie fluenta, 74 
 VI Cum se pot face complimente sincere si aprecieri oneste 83 
 VII Cum sa-i facem pe ceilalti sa-si dea seama cine suntem 99 
 VIII Cum sa facem invitatii care sa aiba cat mai multe sanse de a fi acceptate 112 
 IX Cum sa ne raportam la observatiile critice 118 
X Cum sa rezistam manipularilor 139

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu